Beroende på tid och dag visas någon av följande:
Använd 1177 direkt
Kontakta vården digitalt via 1177 direkt när du behöver söka vård. Logga in med Bank-id och svara på frågor om dina symtom när som helst under dygnet. Vi hjälper dig via chatt eller video under tjänstens öppettider:
måndag - fredag kl 7.45-14.30 (ej röda dagar)
Ring oss och boka en tid då vi ringer upp dig. Du får då prata med en sjuksköterska som gör en första bedömning av dina besvär och bokar en tid för besök när det behövs.
telefon 019-602 10 00
Är telefontiderna slut? Vi lägger ut fler under dagen. Prova igen eller använd 1177 direkt.
Telefonnummer
0580-887 27Öppettider
Måndag-fredag 08.00-17.00
Använd detta telefonnummer vid akuta medicinska besvär, exempelvis vid oro för allergisk reaktion, vid skärskador som kan behöva sys eller liknande.
Har du ett nytillkommet besvär med något av följande kan du boka tid för bedömningsbesök hos oss via e-tjänsten Boka tid:
- hud
- luftvägar
- urinvägar
- ögon
- öron
Tider är bokningsbara endast samma dag och vi lägger upp nya varje morgon.
Har du haft besvär längre än 2 veckor ska du ringa oss eller använda 1177 direkt.
Kvinnor med urinvägsbesvär kan komma till oss på drop in-besök
Tisdag-Torsdag 15:00-15:30
Anmäl dig i kassan när du kommer hit. Tänk på att väntetiden kan variera.
Efter drop-in-besöket skickar vi en faktura till din folkbokföringsadress. Har du frikort ska du visa det eftersom det inte alltid syns i våra system.
Vad gäller det för tid?
Boka/avboka vaccinationstid (Mitt vaccin)
För att avboka behöver du ha din bokningskod som du fick via SMS när du bokade.
Välj "Hantera bokningar" för att avboka. Vill du boka en ny tid så gör du det efter att avbokningen är klar. Det finns ingen omboknings-funktion.
Du behöver ingen e-legitimation.
Hittar du inte bokningskoden?
Då kan du ringa till Kontaktcenter för att avboka/omboka din vaccinationstid.
Av- och omboka tid för gynekologisk cellprovtagning (1177)
Du behöver e-legitimation för att logga in på 1177.
Om du inte har e-legitimation eller kan logga in på 1177 kan du ringa barnmorskemottagningen på din vårdcentral för att avboka eller omboka tiden.
Glöm inte att boka en ny tid!
Du får ett bra skydd mot cancer i livmoderhalsen om du lämnar prov varje gång du får en kallelse.
Är det mer än 24 timmar till din bokade tid?
Tack för att du avbokar i tid! Då kan vi erbjuda tiden till någon annan som står i kö!
Se dina bokade tider, avboka och omboka
Du behöver en e-legitimation för att använda e-tjänsten.
Har du inte e-legitimation eller kan logga in på 1177 kan du ringa vårdcentralen för att avboka din tid. Följ telefonsvararens instruktioner.
Telefonnummer
019-602 04 00Telefontider
Måndag-fredag 07.30-17.00
Drop-in-tider
Tisdagar 15.00-15.30
Torsdagar 15.00-15.30
Om du inte kan komma på ett bokat besök är det viktigt att du avbokar eller ombokar din tid senast 24 timmar innan besöket. Då ger du någon annan som väntar en möjlighet att få din tid.
Om du uteblir eller avbokar mindre än 24 timmar innan besöket får du betala en uteblivandeavgift, vanligtvis 200 kr. Avgiften gäller även personer under 20 år och över 85 år och oavsett om du har frikort eller inte.
Det är ändå bra att du avbokar tiden!
Av/omboka tid (1177)
Du behöver e-legitimation för att använda e-tjänsten.
Har du inte e-legitimation eller kan logga in på 1177 kan du ringa vårdcentralen för att avboka din tid. Följ telefonsvararens instruktioner.
Telefonnummer
019-602 04 00Telefontider
Måndag-fredag 07.30-17.00
Drop-in-tider
Tisdagar 15.00-15.30
Torsdagar 15.00-15.30
Logga in på Journalen (1177.se)
Här kan du som är 16 år eller äldre läsa information om provsvar, följa din remiss och mycket mer.
Skicka meddelande i pågående vårdärende (1177)
Hittar du inte informationen du letar efter i Journalen? Eller är du under 16 år och inte har tillgång till den? Då kan du skicka meddelande till vårdcentralen.
Telefonnummer
019-602 04 00Telefontider
Måndag-fredag 07.30-17.00
Drop-in-tider
Tisdagar 15.00-15.30
Torsdagar 15.00-15.30
Logga in på 1177 och välj Läkemedelstjänster
Genom att logga in på 1177.se kan du som är över 18 år se om du har uttag kvar på ditt recept, vilka läkemedel du har hämtat ut och hur nära du är att få frikort för läkemedel.
Läkemedelstjänster på nätet - så gör du (1177.se)
På läkemedels-webben FASS för allmänheten kan du söka på läkemedlets namn (eller den verksamma substansens namn om det inte spelar någon roll vilket varumärke medicinen har) för att se om medicinen finns inne på ditt apotek. Du kan också söka på närmaste apotek som har medicinen i lager.
Skicka meddelande i pågående vårdärende (1177)
Du behöver e-legitimation för att använda tjänsten.
Telefonnummer
019-602 04 00Telefontider
Måndag-fredag 07.30-17.00
Drop-in-tider
Tisdagar 15.00-15.30
Torsdagar 15.00-15.30
Frågor som inte handlar om din vård.
Logga in på 1177 direkt. Välj sedan "Administrativa frågor".
Du behöver e-legitimation för att använda tjänsten.
Telefonnummer
019-602 80 00Telefontider
Måndag-fredag 07.30-16.15
Vi på Kontaktcenter hjälper dig med frågor som inte handlar om din vård och hälsa. Sådant som kallas "administrativa ärenden".
Till exempel svarar vi på frågor om faktura, betalning och frikort.
Vi hjälper dig att hitta kontaktuppgifter till vårdcentral, mottagning, vårdavdelning eller annan enhet.
Behöver du hjälp med att genomföra ett ärende på 1177.se när du har loggat in så kan vi guida dig. Men vi kan inte göra ärendet åt dig, eftersom det är sekretess.
Vi kan boka, omboka eller avboka tid för vaccination.
Om vi inte kan svara på din fråga så hänvisar vi dig till rätt ställe så att du får kontakt.
DU KAN ANVÄNDA 1177 DIREKT FÖR ATT KONTAKTA OSS
Genom att logga in i 1177 direkt kan du påbörja en kontakt med oss när som helst på dygnet så svarar vi under tjänstens öppettider.
När du har loggat in väljer du "Administrativa frågor" så kommer du till oss.
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Skicka gärna förslag till oss på hur sidan kan förbättras
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 20 mars 2024