Vi använder webbkakor för att viss nödvändig funktionalitet på webbplatsen ska fungera för att ge dig en förbättrad upplevelse. Dessutom kan vi med ditt godkännande för analyskakor sammanställa statistik för att förbättra webbplatsen.
På hörselvårds-mottagningen i Lindesberg kan du få hjälp med att ta reda på vad du har för problem med din hörsel vad du behöver för hjälpmedel och vad du kan göra för att hantera ditt hörselproblem på bästa sätt.
Du kan också få hjälp med hör-hjälpmedel som hörapparat eller andra tekniska hjälpmedel.
Behöver du mer hjälp jobbar vi tillsammans med kurator och läkare. Ibland får du då besöka vår mottagning i Örebro.
Behöver du komma på ett snabbt besök för service av din hörapparat ska du ringa och boka tid.
Du får bekräftelse på avbokningen via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Vid önskemål om ny tid skickar vi en kallelse hem.
Ditt meddelande kommer att läsas av en medicinsk vårdadministratör.
Om tiden för besök inte passar dig är vi tacksamma om du lämnar återbud snarast möjligt.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
Här kan du beställa kopior ur din journal. Du kommer att få ett svar inom 3-5 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster.
Om du loggar in i 1177 Vårdguidens e-tjänster med e-legitimation kan du även använda e-tjänsten Journalen. Där kan du läsa delar av din journal.
Om du vill hämta journalkopiorna på mottagningen ska du kunna legitimera dig.
De nio första kopiorna är kostnadsfria. Den tionde kopian kostar 50 kr och därefter 2 kr styck.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
För önskemål om besök ber vi dig fylla i detta formulär. När vi bedömt din vårdbegäran kommer du att informeras om var du ska söka vård.
Egen vårdbegäran används ej för akuta ärenden. Om din hörsel plötsligt försämrats, dvs för 1-2 dagar sedan, ska du genast kontakta sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177
Har du hörhjälpmedel sedan tidigare ska du istället använda formuläret kontakta oss.
Om du inte fått besked inom 14 dagar så hör av dig till den mottagning där du sökt vård.
Inskickande av detta formulär innebär att vi får ta del av journalhandlingar från andra vårdgivare.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud.
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept som du tidigare har fått utskrivet på mottagningen. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kan själv se dina aktuella och tidigare recept via e-tjänsten läkemedelskollen.
Kostnaden för att förnya recept kan du läsa mer om här. Du kommer att få en faktura på avgiften. Om du har ett giltigt frikort för sjukvård kostar inte receptförnyelsen något.
Ditt ärende kommer att läsas av en sjuksköterska/medicinsk vårdadministratör som lämnar det vidare till den vårdgivare som förnyar ditt recept. Din receptförfrågan antecknas i din patientjournal.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
Här kan du lämna ett meddelande till oss på Hörselvårdsmottagningen Lindesbergs lasarett.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
Ditt meddelande kommer att läsas av en medicinsk vårdadministratör som lämnar det vidare till den vårdgivare du söker.
Om meddelandet är av väsentlig betydelse för fortsatt vård och behandling kommer det att dokumenteras i din patientjournal.